donderdag 28 februari 2013

haarband / cadeautje

haarband jade by bijleonie
haarband jade, a photo by bijleonie on Flickr.


Voor een vriendinnetje van mijn oudste zoon maakte ik gisteren deze haarband, vanmorgen zag ik een stralend meisje met een haarband die gelukkig goed past.
Ik haakte hem als volgt:
aantal lossen opzetten dat correspondeert met de hoofdomtrek van het betreffende meisje
sluiten tot een ring
toer halve vasten haken
toer stokjes haken
toer halve vasten haken
dan een bloem haken en een iets kleinere bloem en de bloem vast naaien en de draadjes wegwerken

deze bloem heeft mijn schoonmoeder bedacht en gaat als volgt
5 losse , sluiten tot een ring
8-10 stokjes in de ring haken
Tussen elk stokje: 1 halve vaste, 3 stokjes en dan nogmaals 1 halve vaste zo alle stokjes af gaan.
onderaan sluiten
wil je de bloem groter dan haak je in de middelste steek van de vorige toer ( dus tussen twee stokjes aan één blaadje weer een halve vaste en drie stokjes en een halve vaste ( allen in het zelfde gat)
zo ga je rond en sluit weer onderaan
klaar is je bloemetje
Ik vind deze erg leuk en simpel om te maken

Ook is er een pakje binnen gekomen, ik had aan mijn oudste verteld dat hij dat pakje mocht openmaken omdat ik er twee dagen niet was. Hij besloot dat wat er in zat ook maar meteen te maken en aan een vriendinnetje te geven die wel een steuntje kon gebruiken
dus geen foto want toen ik de dag daarna thuis kwam was het al weggegeven maar het kwam hier vandaan
dus zo zag het eruit voordat ermee geknutseld werd,
Het is door vriendinnetje van zoon met een brede lach ontvangen en dus goed terechtgekomen , ik vind het zelf wel leuk dat zoonlief kennelijk zonder mijn hulp dit heeft gemaakt.
Zo nu zijn we weer een beetje bij, want vandaag is ook het zakdoekjeshoesje op de bus gedaan , dus joke het komt eraan.

UWYH 35

4 opmerkingen:

  1. WAt leuk de haarband, en het vriendinnetje van je zoon die boft maar. En leuk ik kijk er naar uit morgen als de post komt
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hartstikke leuk

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel , dat snoetje van het vriendinnetje was goud waard. Ze kon eerst niet geloven dat ik het echt voor haar gemaakt had en 'smiddags toen de school uitging kwam ze naar me toe rennen dat iedereen de hele dag bleef zeggen wat heb je een leuke haarband, of gaaf die bloem in je haar! leuk is dat toch als iemand zo blij is met iets kleins als dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke haarband. Je haakt en maakt leuke dingen en dat inspireert weer.
    groetjes
    mija

    BeantwoordenVerwijderen