zaterdag 23 juni 2012

en ook nog een vogelbroedplekje

Terwijl wij druk waren met het maken van de voederhuisjes maakte mijn man met hulp van de oudste een echte vogelbroedplaats, daarvoor holde ze een stuk boomstam uit.
De boomstam werd nog net op tijd gered van de ondergrondse afvalcontainer.
Dat was best een zwaar werkje en letterlijk overal lag zaagsel!
maar na hard werken zag het er uiteindelijk zo uit:
geweldig vind ik dit geworden , van boven kan het huisje open , zoon bedacht nog dat er echt een stokje aan moest , ook van binnen anders komen ze er nooit meer uit
en nu maar hopen dat de vogels het ook een leuek nestje vinden en volgend jaar komen broeden

's avonds deed ik het alleerste wekje op mijn nieuwe naaimachine, ik maakte de broek van mijn nichtje korter.
Van het afgeknipte stukje maakte ik nog een telefoonhoesje , het was een beetje rekstof dus dat ging goed.
Op het hoesje oefende ik met het inprogrammeren van letters borduren op de naaimachine en probeerde ik een hartjes sierrandje uit
De mnaaimachine heeft zoveel mogelijkheden ik heb ze nog niet allemaal kunnen proberen , maar mijn eerste werkje is best gelukt al moet ik nog wel even oefenen op de overgangen van het ene naar het andere patroontje


1 opmerking:

  1. Mooi vogelhuisje hebben je mannen gemaakt! Handig dat de bovenkant open kan. Het moet inderdaad een heel karwei zijn geweest om het helemaal uit te hollen....

    Wat een lief telefoonhoesje heb je gemaakt. Daar is je nichtje vast blij mee! Het is altijd even weer wennen aan een nieuwe machine en vooral om uit te vinden wat hij allemaal kan :)
    Veel plezier ermee.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen