zondag 8 januari 2012

mooie col voor nichtje

Voor mijn liefste nichtje, besloot ik een col te breien.
Ik had in de wolwinkel in Alkmaar( ja die naast v en d) een geweldige col gezien.
De dame van de winkel is zo vriendelijk , die gaf me dus een patroontje mee
de col is een breisel in de luie wijven steek ( een paar postjes terug leg ik uit hoe je die doet)
Het bijzondere is dat de col gemaakt is van drie bollen kringelsjaal wol
maar dan met de hele draad. Je krijgt dan natuurlijk een heel ander effect , maar ik vind dit ook wel een leuke toepassing ( al wordt de col dan wel wat duur omdat je veel meer wol nodig hebt)
Ik heb dertien steken opgezet en dit is het resultaat:

en nog even van dichtbij , zodat je het effect van de steek en de wol goed kan zien:

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie col! Kun je vertellen hoe je dit precies hebt gemaakt, of is er een patroon van te vinden op internet?
    groetjes van anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is deze col net zo gebreid als die grijze in luie wijven steek? dan staat het patroon dus al op je blog!
    Wat een mooi effect geeft dat zeg, ga ik ook eens uitproberen.
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, deze is inderdaad gemaakt in de luie wijven steek
    Het effect komt ook omdat hier van de bekendew sjaaltjes wol de hele draad is gebruikt , daarom krijg je dat dikke draad effect
    ik kon niet vreageren via jouw eigen account dus hoop ik dat je dit leest
    groet
    leonie

    BeantwoordenVerwijderen