woensdag 26 oktober 2011

Mijn eerste haakwerkje

De ervaren haaksters die dit lezen zullen me wel voor gek verklaren, maar ik ben heel erg trots op mijn eerste haakwerkje.
Het komt uit het boekje IK leer Haken, geschreven door Lucinda Guy en Francois Hall.
In het boekje dat geschreven is voor kinderen staat echt een hele duidelijke uitleg over de basis van haken.
Ik begon met het haken van deze potloodopzetter ( is dit een goed woord)
Het gaat als volgt:
Hij wordt gemaakt van één gehaakt lapje, de veren op zijn kop zijn gemaakt van vilt net als zijn snavel, hier zit ook nog een knoopje op.
je haakt gewoon elf lossen en daarop 10 toeren vasten.
Hij is trouwens ook leuk als vingerpopje.
Het boekje bevat nog een paar simpele patroontjes , die ik nog ga uitproberen.
Ik vind het boekje een aanrader als je wil leren haken ( er is overigens ook een versie die ik leer breien heet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten