donderdag 20 oktober 2011

Materialen


Nu ik weer vaker bezig ben om dingen te maken , vragen mensen mij wel eens hoe ik op al die ideeën kom en waar ik dan de materialen vandaan haal.
Het antwoord is een lang verhaal. Want ja, waar haal ik eigenlijk geen materialen en ideeën vandaan.
Allereerst heb ik gelukkig een moeder met een onuitputtelijke voorrraad aan leuke dingetjes, stofjes, plaatjes je kan het zo gek niet bedenken of het ligt op haar hobbykamer. Het is een verzameling van jaren en jaren creativiteit en gelukkig wil ze altijd met me delen.
Dan is er natuurlijk de action waar je soms echt hele leuke dingen kan vinden , gekke bolletjes wol en knutselmaterialen, de knutselpakketjes voor de kinderen zijn daar geweldig en niet zo duur.
Ook de zeeman en de hema zijn winkels waar ik vaak wat leuks tegen kom.
Maar het allerleukste is natuurlijk als je in een kringloop winkel of op een rommelmarkt ineens een kraampje ziet met twee grote zakken knopen voor één euro of een hele zak stofjes voor twee euro.
Kijk daar kan ik nu heel blij van worden.
En zoals je op de foto kan zien frutselen we ook dingen in elkaar die bijna geheel uit gratis materialen bestaan.
Dit vogelvoederhuisje is gemaakt door mijn man en zonen en bestaat uit wat oud hout, takken uit het bos, een leeg (bier) flesje en een dekseltje van een oude pot. De vogels hebben hem inmiddels al gevonden en het is vaak een gezellige boel in de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten